Sportdocent Kolom Praktijkcollege Noord genomineerd penning Sportraad

08 juni 2017
Korien Anita genomineerd voor Penning Sportraad Amsterdam 2017
"Op donderdag 1 juni vond de uitreiking van de Penning Sportraad Amsterdam 2017 plaats in de Stadsschouwburg Amsterdam. De Sportraad reikt jaarlijks ten overstaan van de Amsterdamse sportwereld zijn Penning uit aan een persoon of instelling die zich met durf, visie, ambitie en inzet op het gebied van sport en bewegen bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor het welzijn van de inwoners van Amsterdam. Met deze onderscheiding hopen zij Amsterdam en zijn bewoners te motiveren en te inspireren om zich op dit terrein blijvend in te zetten. In totaal waren er meer dan dertig voordrachten waaruit een deskundige jury, bestaande uit leden van de Sportraad Amsterdam, na uitvoerige beraadslaging vijf genomineerden heeft gekozen. Een van de genomineerden was Korien Anita van Kolom Praktijkcollege Noord.

Korien Anita nam vijf jaar geleden het initiatief om een sportklas op te zetten op Kolom Praktijkcollege Noord. Geheel zelfstandig en op succesvolle wijze zet ze sport in als middel om haar leerlingen voor te bereiden op een maatschappelijke carrière (in de sport). Haar sportklas is momenteel volledig geïntegreerd in het curriculum van de school en is de enige in zijn soort in het praktijkonderwijs in Amsterdam. Bijzonder is, dat inmiddels ook leerlingen van andere praktijkscholen en speciaal onderwijsscholen, de lessen van deze sportklas twee dagen per week volgen."
 Helaas greep Korien net naast de penning maar dit neemt niet weg dat het schoolteam trots mag zijn op haar nominatie!

• KPCN Korien Anita Nominatie sport.jpg